Diskriminacija u reklamama

Piše: 
Redakcija, http://www.slobodnaevropa.org, www.dw.de
Podijeli ovaj članak: 
Vezane teme: 

BiH i regiji se za vrijeme Evropskog prvenstva u fudbalu pojavila reklama čija poruka diskriminira žene. Ovo nije prvi slučaj da se žena u reklami predstavlja kao nepotrebno biće ili neko čija je sudbina da se prilagođava muškim željama, prohtjevima, nastojanjima, piše portal radioslobodnaevropa.org.

Iako postoji zakonska regulativa koja sankcioniše diskriminatorne i seksističke poruke, ona se ne primjenjuje.

"U današnjoj poplavi informacija, koje čovjek prima daleko više nego bilo kada, svako pokušava naći način da bude primijećen. Mi živimo u sistemu totalnog tržišta. Na totalnom tržištu opstaju samo oni koji pobjeđuju. Pobjeđuju oni koji stvaraju profite. I to je jedna suluda trka u kojoj se, nažalost, ne biraju sredstva - ni estetska, ni vizuelna, ni moralna, ni bilo koja druga, da bi se došlo do tržišnog uspjeha" kaže marketinški stručnjak Senad Zaimović za radio Slobodnu Evropu.

"Ljudska prava i dostojanstvo su – ili bi trebali biti – iznad profita i „sviđanja na prvu“. Oni isti koji opravdavaju seksizam u reklamama ili medijskim sadržajima pokazat će daleko veću osjetljivost kada bi se na sličan uvredljiv ili ponižavajući način prikazivala djeca ili osobe s invaliditetom. Provokativnost nije argument jer mediji ipak paze što će biti provokativno i koga koristiti za provokaciju, ali za njih je nažalost još uvijek najprihvatljivi seksizam u kojem se žene prikazuju na uvredljiv, ponižavajući i omalovažavajući način kao što je to bio slučaj s Argeta paštetom“ kaže Višnja Ljubičić, pravobraniteljica za ravnopravnost spolova u Hrvatskoj za portal Deutche Welle.

Argeta je izdala priopćenje u kojem se naglašava da cilj kampanje nikako nije bio omalovažavanje žena te odlučila povući sporne oglase, podsjetivši usput - u korporativnoj maniri - na niz društveno odgovornih aktivnosti tvrtke.

Ostavite komentar